Siemens Schweiz AG Jobs - zentraljob.ch
357 Firmen für deine Suche.
  • drucken
  • Per E-Mail teilen

Siemens Schweiz AG

Freilagerstrasse 40
8047Zürich
  • drucken
  • Per E-Mail teilen

Siemens Schweiz AG

Siemens in der Schweiz 
Als eines der grössten und beliebtesten Technologie-Unternehmen im Land prägt Siemens seit 1894 die Zukunft der Schweiz. Täglich sorgen 5900 Mitarbeitende zusammen mit mehr als 30'000 Kunden für exzellente Zukunftslösungen in den Bereichen Energie, Industrie, Logistik, Mobilität, Gebäudetechnik und im Gesundheitswesen. Die starke Forschung und Entwicklung, die enge Zusammenarbeit mit Hochschulen und der Hauptsitz des Geschäfts Smart Infrastructure in Zug mit rund 70'000 Mitarbeitenden weltweit machen Siemens zu einem entscheidenden Faktor für den Wissensstandort Schweiz. In der Dekarbonisierung und der Digitalisierung der Infrastruktur übernimmt Siemens Schweiz eine Vorreiterrolle. 
 
Arbeiten bei Siemens 
 
Improving everyday 
Wir sind das richtige Unternehmen für dich, wenn du einen direkten Einfluss auf den Alltag haben willst und diesen mit zukunftsweisenden Technologien aktiv mitgestalten und verbessern möchtest. 
 
Welcome to the new world of work 
Wir sind der richtige Arbeitgeber für dich, wenn du in einer offenen und flexiblen Arbeitswelt auf neue Art und Weise Grosses bewegen möchtest und dabei dich selbst sein kannst. 
 
Ein attraktives Arbeitsumfeld 
Wir bieten dir ein modernes und attraktives Arbeitsumfeld. Du hast die Möglichkeit, da zu arbeiten, wo du am produktivsten bist. Ob dies zu Hause, im Büro oder unterwegs ist, ist dir überlassen. Für uns sind unsere Büros deshalb auch ein Ort der Begegnung, wo wir uns austauschen und zusammen an den Lösungen von morgen arbeiten. Unsere Schweizer Hauptstandorte befinden sich in Zug, Zürich und Wallisellen. 
 
Neugierig geworden?
Hier findest du mehr heraus. 
Siemens in der Schweiz 
Als eines der grössten und beliebtesten Technologie-Unternehmen im Land prägt Siemens seit 1894 die Zukunft der Schweiz. Täglich sorgen 5900 Mitarbeitende zusammen mit mehr als 30'000 Kunden für exzellente Zukunftslösungen in den Bereichen Energie, Industrie, Logistik, Mobilität, Gebäudetechnik und im Gesundheitswesen. Die starke Forschung und Entwicklung, die enge Zusammenarbeit mit Hochschulen und der Hauptsitz des Geschäfts Smart Infrastructure in Zug mit rund 70'000 Mitarbeitenden weltweit machen Siemens zu einem entscheidenden Faktor für den Wissensstandort Schweiz. In der Dekarbonisierung und der Digitalisierung der Infrastruktur übernimmt Siemens Schweiz eine Vorreiterrolle. 
 
Arbeiten bei Siemens 
 
Improving everyday 
Wir sind das richtige Unternehmen für dich, wenn du einen direkten Einfluss auf den Alltag haben willst und diesen mit zukunftsweisenden Technologien aktiv mitgestalten und verbessern möchtest. 
 
Welcome to the new world of work 
Wir sind der richtige Arbeitgeber für dich, wenn du in einer offenen und flexiblen Arbeitswelt auf neue Art und Weise Grosses bewegen möchtest und dabei dich selbst sein kannst. 
 
Ein attraktives Arbeitsumfeld 
Wir bieten dir ein modernes und attraktives Arbeitsumfeld. Du hast die Möglichkeit, da zu arbeiten, wo du am produktivsten bist. Ob dies zu Hause, im Büro oder unterwegs ist, ist dir überlassen. Für uns sind unsere Büros deshalb auch ein Ort der Begegnung, wo wir uns austauschen und zusammen an den Lösungen von morgen arbeiten. Unsere Schweizer Hauptstandorte befinden sich in Zug, Zürich und Wallisellen. 
 
Neugierig geworden?
Hier findest du mehr heraus. 
Merken

23.08.2025

Siemens Schweiz AG

Systemtechniker:in Gebäudeautomation 80–100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Ostermundigen

  • 23.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Ostermundigen

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Als Systemtechniker:in hast du die Möglichkeit, dein:e eigene:r Chef:in zu sein, und kannst bei der Planung deiner Kundeneinsätze viel Freiheit geniessen. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz besser machen? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als Systemtechniker:in Gebäudeautomation . Kein CV zur Hand? Kein Problem! Bei uns kannst du deine Bewerbung per WhatsApp starten und uns unkompliziert und direkt kontaktieren. Deine neuen Aufgaben Inbetriebsetzungen von HLKSE-Anlagen Programmieren von Automationssystemen im Bereich HLKSE Instruieren der Kund:innen vor Ort sowie Übergabe der Anlagen Wartungsarbeiten, Störungsbehebungen, Pikettdienst Verkaufsunterstützung Deine Talente und Erfahrungen Abgeschlossene Berufsausbildung mit EFZ im Bereich Automation, Elektro- oder Gebäudetechnik (z. B. Elektroinstallateur:in, Automatiker:in, Elektromonteur:in) Idealerweise Weiterbildung auf Stufe HF oder die Bereitschaft, eine solche in Angriff zu nehmen (z. B. Techniker:in HF in Gebäudeautomation, Elektrotechnik oder Netzwerktechnik) IT- Kenntnisse (PC/Netzwerk) Regeltechnik (HLKSE) von Vorteil Selbständige und kundenfokussierte Arbeitsweise Wohnort Region Bern Deine Vorteile Dein eigenes Elektroauto (das du auch privat nutzen darfst) Selbstständiges, flexibles Arbeiten und Freiheit bei der Einsatzplanung Viele Entwicklungsmöglichkeiten Bezahlte Weiterbildungen Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Wie gut passt du zu uns? Unsere Kultur bei Siemens Schweiz ist mehr als nur ein Arbeitsumfeld – sie ist das Herzstück unseres täglichen Miteinanders und der Schlüssel zu unserem Erfolg. Hast du das Zeug zum/zur Siemens Mitarbeitenden? Starte jetzt unser Quiz und finde es heraus! Kulturquiz Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Diana Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

21.08.2025

Siemens Schweiz AG

Teamleiter:in Service Desk 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • 3072Ostermundigen

  • 21.08.2025

  • Festanstellung 80-100%Führungsposition

Festanstellung 80-100%

Führungsposition

3072Ostermundigen

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Bist du empathisch, neugierig und bist bereit, dein Team zu inspirieren? Bist Du es gewohnt, in einem dynamischen Umfeld zu arbeiten und behältst auch in hektischen Situationen den Blick für das Wesentliche und eine professionelle Kommunikation? Dann sollten wir uns kennenlernen! Deine neuen Aufgaben Führung und Motivation eines Teams von 8-10 Service Desk Mitarbeitenden (Französisch und Italienisch) Planung, Organisation und Überwachung des täglichen Betriebs und der Ressourcen Sicherstellung der Einhaltung von Service-Vereinbarungen und Qualitätsstandards Unterstützung der individuellen Entwicklung und Weiterbildung der Teammitglieder Evaluierung der Teamleistung und Identifizierung von Verbesserungspotenzialen Deine Talente und Erfahrungen Du verfügst über eine abgeschlossene Ausbildung, idealerweise im kaufmännischen oder technischen Bereich Vorzugsweise hast Du bereits eine Weiterbildung im Bereich Organisation oder Führung absolviert Mehrjährige Erfahrung in einer Führungsposition von Vorteil Ausgezeichnete Problem-Lösungskompetenz und Entscheidungsfreude Gewinnende und selbstbewusste Persönlichkeit die offen auf Menschen zugeht Exzellente Französischkenntnisse in Wort und Schrift in Kombination mit einer weiteren Landessprache (Deutsch oder Italienisch) Deine Vorteile 2–3 Tage/Woche mobiles Arbeiten ist Standard Vergünstigtes ÖV-Abo und Gratisparkplätze Vielfältige Weiterbildungsmöglichkeiten Zugang zu Aktienplänen für Mitarbeitende Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Gabriela Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

29.08.2025

Siemens Schweiz AG

Projektleiter:in integrale Brandfallsteuertests 80–100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Root D4

  • 29.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Root D4

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz be sser mach en? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als Projektleiter:in integrale Brandfallsteuertests . Kein CV zur Hand? Kein Problem! Bei uns kannst du deine Bewerbung per WhatsApp starten und uns unkompliziert und direkt kontaktieren. Deine neuen Aufgaben Planen und Durchführen von integralen Brandfallsteuertests im Sinne der Gewährleistung der «Betriebsbereitschaft für Brandfallsteuerungen» nach VKF/SES Erstellen und Bearbeiten aller benötigten Dokumente Verantwortung für die fachliche und qualitative Ausführung der Kundenaufträge Unterstützung des Serviceverkaufs während der Verkaufsphase Akquise und Beratung von Kund:innen in Zusammenarbeit mit der internen Verkaufsabteilung Mithilfe bei der Weiterentwicklung des Produkts und der internen Abläufe Du betreust Projekte in der ganzen Deutschschweiz. Idealerweise wohnst du in der Zentralschweiz. Etwa 10–20 % deiner Tätigkeit finden bei Kund:innen vor Ort statt – dafür sind Reisebereitschaft und Flexibilität erforderlich. Deine Talente und Erfahrungen Erfolgreich abgeschlossene Grundausbildung im Elektrobereich Erfahrung im Bereich Brandschutz ist erforderlich Weiterbildung im Themengebiet Brandschutz (z. B. Brandschutzfachperson, Fachperson für Brandmeldeanlagen) wünschenswert oder Bereitschaft, diese zu absolvieren Berufserfahrung im Projektmanagement und/oder Servicebereich, vorzugsweise Erfahrungen mit integralen Tests Verhandlungsgeschick, Selbstständigkeit, Zuverlässigkeit, Teamfähigkeit Gute MS-Office-Skills setzen wir voraus, SAP-Kenntnisse sind von Vorteil Ausgezeichnete mündliche und schriftliche Deutschkenntnisse, Französisch- oder Italienischkenntnisse wären wünschenswert Deine Vorteile Dein eigenes Elektroauto (das du auch privat nutzen darfst) Vielfältige Weiterbildungsmöglichkeiten Zugang zu Aktienplänen für Mitarbeitende Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Wie gut passt du zu uns? Unsere Kultur bei Siemens Schweiz ist mehr als nur ein Arbeitsumfeld – sie ist das Herzstück unseres täglichen Miteinanders und der Schlüssel zu unserem Erfolg. Hast du das Zeug zum/zur Siemens Mitarbeitenden? Starte jetzt unser Quiz und finde es heraus! Kulturquiz Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Diana Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

02.09.2025

Siemens Schweiz AG

Verkaufsinnendienst Gebäudeautomation 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • 6312Steinhausen

  • 02.09.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

6312Steinhausen

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Siemens Smart Infrastructure verfügt als Produktlieferant über Angebote für Gebäudeautomation, Heizungs-, Lüftungs- und Klimatechnik (HLK) und KNX-Elektrokomponenten. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz besser machen? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als Verkaufsinnendienst Gebäudeautomation. Deine neuen Aufgaben Kalkulieren, Erstellen und Überwachen von Offerten und Ausschreibungen Technische Auslegung von Hardwareprodukten im Bereich Gebäudeautomation und KNX-Komponenten Erarbeiten von Lösungsansätzen und Varianten in Zusammenarbeit mit dem Aussendienst für Gebäudeautomation und KNX Technische Beratung unserer Kund:innen am Telefon Koordination von Kundenprojekten und Bestellungen Erfassen und Pflegen von Daten im Angebots- und CRM-Tool sowie Zusammenstellen der kompletten Angebotsdokumentation Deine Talente und Erfahrungen Erfolgreich abgeschlossene technische Ausbildung im Bereich Elektro (Elektriker:in, Elektroplaner:in, Gebäudeautomation) oder HLK (Heizungsinstallateur:in oder Heizungsplaner:in) Einige Jahre Erfahrung im Bereich HLK oder Regeltechnik Sehr gute MS-Office-Kenntnisse (MS Word und Excel) Kundenorientierte und teamfähige Persönlichkeit mit Kommunikationsflair und Eigeninitiative Gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift, Englisch von Vorteil Deine Vorteile 2–3 Tage/Woche mobiles Arbeiten ist Standard Vergünstigtes ÖV-Abo und Gratisparkplätze Vielfältige Weiterbildungsmöglichkeiten Zugang zu Aktienplänen für Mitarbeitende Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Roman Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

01.09.2025

Siemens Schweiz AG

Servicetechniker:in Brandmeldeanlagen 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • 8604Volketswil

  • 01.09.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

8604Volketswil

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Als Servicetechniker:in hast du die Möglichkeit, dein:e eigene:r Chef:in zu sein, und kannst bei der Planung deiner Kundeneinsätze viel Freiheit geniessen. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz besser machen? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als Servicetechniker:in Brandmeldeanlagen 80-100%. Kein CV zur Hand? Kein Problem! Bei uns kannst du deine Bewerbung per WhatsApp starten und uns unkompliziert und direkt kontaktieren. Dein neues Aufgabenfeld Instruieren und Beraten der Kundschaft vor Ort Inbetriebsetzung neuer Brandmeldeanlagen Verantwortung für das periodische Warten bestehender Anlagen Störungsbehebung und periodische Wartung der bestehenden Anlagen Modernisierung und Erweiterung von bestehenden Brandmeldesystemen Regelmässiger Pikettdienst ausserhalb der üblichen Arbeitszeit Einsatzgebiet Kanton Aargau Deine Talente und Erfahrungen Erfolgreich abgeschlossene Grundausbildung im Elektrobereich Drei Jahre Praxiserfahrung im Elektrobereich, Kenntnisse in Netzwerktechnik von Vorteil Gute PC- und Netzwerkkenntnisse Offen für kontinuierliche Weiterbildung Kundenorientierte Persönlichkeit, kontaktfreudig und motiviert Besitz des Führerausweises Ausgezeichnete Deutschkenntnisse Wohnort vorzugsweise im Einsatzgebiet Deine Vorteile Dein eigenes Elektroauto (das du auch privat nutzen darfst) Selbstständiges, flexibles Arbeiten und Freiheit bei der Einsatzplanung Viele Entwicklungsmöglichkeiten Bezahlte Weiterbildungen Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Sven Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

23.08.2025

Siemens Schweiz AG

Systemtechniker:in für Sicherheitstechnik und Zutrittskontrollsysteme 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • 8604Volketswil

  • 23.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

8604Volketswil

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Als Servicetechniker:in hast du die Möglichkeit, dein:e eigene:r Chef:in zu sein, und kannst bei der Planung deiner Kundeneinsätze viel Freiheit geniessen. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz besser machen? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als Systemtechniker:in für Sicherheitstechnik und Zutrittskontrollsysteme 80-100%. Kein CV zur Hand? Kein Problem! Bei uns kannst du deine Bewerbung per WhatsApp starten und uns unkompliziert und direkt kontaktieren. Dein neues Aufgabenfeld Inbetriebsetzung von neuen Zutrittskontrollanlagen Modernisierung und Erweiterung von bestehenden Anlagen Störungsbehebung und periodische Wartung der bestehenden Anlagen Beratung unserer Kundschaft, Pflege der Kundenbeziehung Instruieren kleinerer Gruppen 3 – 4 mal pro Jahr Pikettdienst ausserhalb der üblichen Arbeitszeit Wohn- und Einsatzgebiet: Grossraum Zürich Deine Talente und Erfahrungen Erfolgreich abgeschlossene Grundausbildung im Elektrobereich Weiterbildung HF-Elektronik oder Netzwerktechnik von Vorteil Erfahrung im Bereich Sicherheitstechnik oder Telematik Kundenorientierte Persönlichkeit, kontaktfreudig und motiviert Engagierte und belastbare Persönlichkeit Ausgezeichnete Deutschkenntnisse Besitz des Führerausweises Deine Vorteile Dein eigenes Elektroauto (das du auch privat nutzen darfst) Selbstständiges, flexibles Arbeiten und Freiheit bei der Einsatzplanung Viele Entwicklungsmöglichkeiten Bezahlte Weiterbildungen Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Sven Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

03.09.2025

Siemens Schweiz AG

Solution Manager Commercial Real Estate 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 03.09.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital world s With technology, software and services for smart buildings, we transform the everyday for everyone. By combining the real and digital worlds, we empower our customers to reach their decarbonization goals, lower their operating costs and create world-class occupant experiences for their people. It’s not just about improving buildings – it’s about creating efficient, safe, adaptable and sustainable environments, which improve the way the world lives and works. The digital transformation of buildings is a fast-changing, dynamic sector, and it needs more than just great technology - it needs great people, too. We know a business only thrives if its people are thriving, so at Siemens we put our people first Within our buildings business, our diverse global team will support you through your career and challenge you to grow in new and exciting ways, as we transform the world’s infrastructure In our quest to revolutionize the world’s infrastructure, we are seeking a Solution Manager Commercial Real Estate for our Verticals Products team within our Smart Infrastructure Buildings Unit Our shared journey could take you anywhere…where would you like to go? The Role In this function you will play a key strategic role in bridging the gap between the commercial real estate sector and Siemens’ offerings for this vertical market to drive the Vertical portfolio. This role involves evaluating customer strategic objectives and creating value propositions based on the Siemens portfolio or technology partners The role requires an in-depth understanding of the market, customers and relevant technologies. You will collaborate with distributed international teams of product, marketing and sales professionals, converting market demand into tangible outcomes such as innovation projects, vertical portfolio offerings, and supporting sales enablement, thought leadership and demand generation campaigns in countries. Your new responsibilities Market Expertise Drive Strategic Customer Engagement: Lead discussions with customers to align business and product needs, and ensure effective communication Develop Use Cases & Market Insights: Identify and prioritize use cases based on technology trends, customer pain points, and competitor/market analysis in collaboration with product and sales teams Shape Business Models: Design relevant business models tailored to customer needs, partner ecosystems, and sales channels (direct and indirect) Vertical Offerings Define Strategy & Roadmap: Shape the portfolio strategy for the Commercial Real Estate vertical, focusing on scalable digital platforms and services Drive Innovation & Execution: Lead the development and rollout of differentiated, value-driven offerings that address industry needs and future trends Create Market Demand: Validate customer demand using Siemens product management standards and build strong value propositions Expand Through Ecosystems & M&A: Identify partner ecosystems, drive innovative business models, and lead M&A efforts for new technologies and adjacencies Sales Enablement Drive Go-to-Market Strategy & Sales Enablement: Define vertical messaging, value propositions, and launch offerings through key enablement platforms and campaigns Lead Stakeholder Collaboration & Regional Support: Coordinate cross-functional teams and support regional sales in executing go-to-market plans aligned with the business strategy Your talents and experience The ideal candidate will bring proven experience in the commercial real estate sector, demonstrating a deep understanding of industry dynamics, market trends, and client needs Master’s degree or equivalent in engineering or business-related discipline; an MBA would be an advantage At least seven years' experience in technical sales, business development and project management Expertise in digitalization (e.g. cloud, APIs/connectivity and web application development) Experience in electrical or building technology infrastructure solutions in automated and data-intensive industries is advantageous Outstanding ability to collaborate and communicate across interpersonal boundaries with partners from different fields, such as sales, product management, business development and marketing Right level of confidence to present and defend strategic plans and reports to C-suite executives A global attitude, strong intercultural sensitivity, and the ability to collaborate with teams and partners worldwide Readiness for global travel and the willingness to bridge time differences when collaborating globally A can-do, team player attitude is crucial for the role. You will need soft skills to collaborate and convince senior leaders, as well as the ability to win over stakeholders without managerial authority Excellent communication and presentation skills in English; knowledge of any additional European language is a plus Location : this position can be based in one of our major Siemens Smart Infrastructure locations. The prerequisite is legal eligibility to work in the respective country of employment. This role does not require relocation. Employee Benefits: local benefits apply What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application Carmen Talent Acquisition Partner Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

02.09.2025

Siemens Schweiz AG

Software Architect Expert 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 02.09.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

We are currently seeking a Senior Software Architect to join the SI CTO In this role, you will play a crucial part in shaping our technical software strategy including data and IOT architecture You will bring industry expertise to drive key initiatives and foster a data-driven culture within the organization, ultimately delivering best-in-class products Your ability to stay current with technology trends and understand business data requirements will drive data product design and thought leadership on technical architecture This position offers a unique opportunity to shape the future of SI enterprise solutions and innovation while staying at the forefront of emerging technologies and best practices Location: This position is based in Zug, Switzerland Legal eligibility to work in Switzerland is required Key Responsibilities: Drive initiatives by engaging with collaborators, communicating and educating software architecture and design Design, communicate and drive enterprise software strategy including data products Collaborate closely with Product teams to understand business use cases and assist with architecture for those use cases Research new technologies and patterns to lead innovation Identify architecture and technology gaps and work with the different stakeholders across organizational boundaries to address them Provide architecture expertise to support product development within BUs Stay up to date with the standards and best practices in the infrastructure industry, with the ability to define best practices, guidance and standards of technical excellence Act as a software strategy expert, coaching and advising the extended team Secure support and buy-in from critical stakeholders to drive key initiatives and projects Facilitate seamless communication and teamwork among different departments to ensure efficient delivery Foster a culture of continuous improvement and innovation, staying ahead of industry trends, new technologies and standard methodologies in Data and AI Conduct feasibility studies and recommend appropriate technologies and solutions Qualifications and Skills: Validated experience designing and developing enterprise-level software products or solutions Degree or equivalent experience in Computer Science, Engineering or related field Proven experience as a Software Architect involving software development or architecture, including at least 2 years of SaaS over public cloud infrastructure – AWS, Azure or GCP Track record of delivering enterprise-level software products or solutions with alignment across internal and external customers Deep expertise in cloud-native development, infrastructure as code and cloud platforms Ability to evaluate and pick up new technologies Experience with Agile methodology Understanding of AI and machine learning A proactive attitude with a passion for getting things done Come and join us on our fascinating journey Employee benefits 2–3 days per week of mobile working is standard Mobility allowance Varied further training opportunities Access to employee share programs Further information about employee benefits can be found here What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching corporate culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Are you a good fit? Our culture at Siemens Switzerland is defined by more than just the working environment. It is the heart of our daily interactions and the key to our success. Do you have what it takes to become a Siemens employee? Take our quiz now and find out! Culture quiz Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application Nathalie Talent Acquisition Partner Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

01.09.2025

Siemens Schweiz AG

Teamleiter:in Berufsbildung ICT-Berufe 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 01.09.2025

  • Festanstellung 80-100%Führungsposition

Festanstellung 80-100%

Führungsposition

Zug

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Gestalte die digitale Zukunft mit uns und führe unser Ausbildungsteam! Du hast ein Flair für Personalführung und brennst für moderne Informationstechnologien? Du kannst Menschen begeistern und möchtest deine Führungskompetenzen in einem innovativen Umfeld einsetzen? Dann bieten wir dir die Chance, als Teamleiter:in unsere ICT-Ausbildung zu gestalten und weiterzuentwickeln! Du möchtest daran mitarbeiten, unsere Nachwuchstalente in der Informatik zu fördern? Modernste, innovative Technik reizt dich, und du bist immer up to date, wenn es um neue Informatikthemen oder Lerninhalte geht? Dann lies weiter. Wir sind auf der Suche nach einer dynamischen, innovativen und begeisternden Persönlichkeit mit Flair für Personalführung an unseren Standorten in Zug und Zürich. Der vertragliche Arbeitsort kann in Zug oder in Zürich sein. Haben wir dein Interesse geweckt? Dann würden wir dich gerne kennenlernen! Dein neues Aufgabenfeld Führungskompetenz leben : Du übernimmst die personelle Führung eines engagierten Teams aus drei Mitarbeiter:innen und zwei Assistent:innen (Lernende 2. Lehrjahr) und entwickelst ihre Stärken gezielt weiter Ausbildungsqualität gestalten : Du verantwortest die einjährige Basisausbildung inkl. überbetriebliche Kurse in der Informatik (ICT-Fachleute, Applikationsentwicklung und Plattformentwicklung) an den Standorten Zürich und Zug und setzt innovative Ausbildungskonzepte um Ausbildungsmodule konzipieren und durchführen: Du konzipierst, planst didaktisch sinnvoll und führst eigenverantwortlich Ausbildungsmodule (Siemens und überbetrieblich) durch Talente fördern : Du entwickelst und förderst die persönlichen, methodischen und fachlichen Fähigkeiten unserer Lernenden und eröffnest ihnen neue Perspektiven Strategisch denken : Du gestaltest die Ausbildungsstrategie aktiv mit und unterstützt als Leitungsteammitglied deren Umsetzung Praxisnah ausbilden : Du begleitest die Abwicklung produktiver Informatik-Aufträge und verbindest so Theorie mit Praxis Netzwerk pflegen : Du repräsentierst Siemens in regionalen Gremien der Informatik (z.B. ICT-Berufsbildung) Dein Profil - das bringst du mit Fachliche Expertise : Abgeschlossene Informatiklehre oder Vergleichbares mit höherer Fachausbildung (HF/FH) in der Informatik oder im technischen Bereich Praktische Erfahrung : Fundierte Berufserfahrung in der Informatik mit guten Kenntnissen in der Plattform- und/oder Applikationsentwicklung Führungskompetenz : Erfahrung in der Personalführung und Talent für die Entwicklung von Mitarbeitenden Didaktisches Geschick : Erfahrung in der Ausbildung von Lernenden, idealerweise mit SVEB-Zertifikat oder vergleichbarer Qualifikation Innovationsgeist : Du denkst "out of the box", gehst neue Wege und übernimmst gerne Verantwortung Kommunikationsstärke : Du begeisterst durch deine offene, proaktive Art und kannst komplexe Themen verständlich vermitteln Sprachkompetenz : Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift sowie gute Englischkenntnisse Zeitraum : nach Vereinbarung Wir bieten dir Führungsverantwortung mit echtem Gestaltungsspielraum in einem zukunftsorientierten Bereich Flexible Arbeitsmodelle für eine ausgewogene Work-Life-Balance Vielfältige Weiterbildungsmöglichkeiten für deine persönliche und berufliche Entwicklung Eine offene und wertschätzende Unternehmenskultur , in der Chancengerechtigkeit und Vielfalt gelebt werden Bei Siemens gestaltest du nicht nur die Zukunft unserer Lernenden, sondern auch deine eigene. Werde Teil unseres Teams und präge mit uns die digitale Transformation! Erfahre hier mehr Häufig gestellte Fragen Hier findest du Antworten zu unserem Kontaktformular und den häufig gestellten Fragen. Ich freue mich auf deine Bewerbung Carmen Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Wir danken für Ihr Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

31.08.2025

Siemens Schweiz AG

IT System Technology Architect 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 31.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital worlds. Siemens is a leading technology company (employing around 6,000 people in Switzerland / 320,000 globally). We provide pioneering solutions for the building technology, energy, mobility, healthcare, and industry sectors. Are you passionate about designing and managing IT architectures and systems that enable teams to innovate and succeed? Join our dynamic Tools and Infrastructure team at Siemens and play a key role in shaping the foundation of essential tools and infrastructure for a global R&D organization. As an IT System Technology Architect , you will be responsible for architecting, implementing and managing IT infrastructures that support a broad range of core R&D processes, ensuring a seamless and exceptional user experience. You will collaborate with developer teams to optimize the developer toolchain, systems performance and integration efforts. Your new responsibilities Lead the design, implementation, management and operation of IT systems and infrastructure services, including public/private cloud and network infrastructure to meet the needs of the R&D organization Drive technology innovations and collaborate with R&D stakeholders, Siemens Corporate IT, and other software/hardware vendors to identify, evaluate and implement cutting-edge solutions. Establish clear guidance on the new IT solution evaluation process specific to the local organization Oversee the installation, specification, testing and service transition of software and hardware, ensuring they align with operational needs Manage day-to-day operations and maintenance of server and network infrastructures (firewall) to ensure the reliability and robustness of IT services Provide expert support for server/network troubleshooting, ensuring smooth operation and resolving user issues promptly Address security and performance issues, ensuring all systems meet industry standards and corporate security requirements. Participate in security audits and implement necessary changes. Ensure compliance with industry standards and corporate IT procedures Work closely with Corporate IT, application operations and other teams to develop strategies and action plans for upgrades and integrations and deliver solutions (DevSecOps) Your talents and experience Extensive (hands-on) experience with core IT infrastructure technologies Windows/Linux OS, including configuration and management of base infrastructure services (e.g., DHCP, DNS, domain controllers) Managing virtualized environments (i.e., hosting hardware, network virtualization and cloud-based infrastructure) Network and security technologies (e.g., Cisco, FortiGate, RADIUS, L2/3 switches) Familiarity with security principles for systems and network administration (i.e., vulnerability management, zero-trust architecture etc.) Proficiency with modern developer toolchains and workflows (e.g., Git-based CI/CD) Experience with IT/OT architectures for R&D environments/workflows based on state-of-the-art concepts, including migration strategy from today's solution Strong problem-solving skills with the ability to assess complex systems and proactively propose solutions Collaborative mindset fostering teamwork across global cross-functional teams Self-starter with the ability to take ownership of vision, lead initiatives, make decisions and drive improvements within the organization, supported by project management skills Excellent verbal and written communication skills; English is required, German is a plus Curiosity to explore the latest technologies and a willingness to adapt to an evolving technology landscape Employee benefits 2–3 days per week of mobile working is standard Mobility allowance Varied further training opportunities Access to employee share programs Further information about employee benefits can be found here What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching corporate culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Are you a good fit? Our culture at Siemens Switzerland is defined by more than just the working environment. It is the heart of our daily interactions and the key to our success. Do you have what it takes to become a Siemens employee? Take our quiz now and find out! Culture quiz Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application Sven Talent Acquisition Partner Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

29.08.2025

Siemens Schweiz AG

Senior Demand Generation & Development Specialist 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 29.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital worlds. Are you passionate about building seamless, data-driven processes across Communications, Marketing, and Sales that ensure alignment and drive revenue growth? As a Senior Demand Generation & Development Specialist at Siemens Smart Infrastructure, you’ll shape and manage our global lead management strategy – from qualification models to SLA frameworks – ensuring demand is efficiently converted into revenue. This role combines hands-on execution with strategic development : you will not only define and manage lead processes, but also establish frameworks that scale demand management and lead orchestration across the company. Location: Zug Switzerland, open to other locations in the European time zone Your new responsibilities Design and implement lead management processes, including qualification models, scoring frameworks, and SLA definitions Serve as the interlock between Sales and Communications, aligning processes, expectations, and feedback loops Act as the connecting point to Marketing, ensuring smooth collaboration across all funnel activities Drive continuous improvement of demand-to-revenue processes across CRM, automation, and analytics platforms Monitor funnel health metrics, lead quality, and follow-up behavior to identify improvement areas Support global rollout of lead handover standards and funnel performance dashboards Act as internal consultant for scaling demand orchestration and lead development practices Advocate for a buying group–centered approach aligned with frameworks such as the Forrester B2B Revenue Waterfall Your talents and experiences Degree in Marketing, Business Administration, Revenue Operations or related field 5+ years of experience in B2B lead management, revenue operations, or sales enablement Proven experience in designing and optimizing qualification and lead handover processes Familiarity with CRM (Salesforce), marketing automation (Eloqua), and performance tools Strong understanding of alignment across Communications, Marketing, and Sales in enterprise funnels Fluent in English; German is a plus A proactive, structured, and solution-oriented working style What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching corporate culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Are you a good fit? Our culture at Siemens Switzerland is defined by more than just the working environment. It is the heart of our daily interactions and the key to our success. Do you have what it takes to become a Siemens employee? Take our quiz now and find out! Culture quiz Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application Sven Talent Acquisition Partner Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding
Inserat ansehen
Merken

28.08.2025

Siemens Schweiz AG

Product Label Marking Specialist 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • 6300Zug

  • 28.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

6300Zug

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Für unseren Standort in Zug suchen wir einen Elektroniker:in / Techniker:in zur Betreuung unserer Beschriftungssysteme in der Elektronikproduktion und Gerätemontage. Gemeinsam mit einem engagierten Team von sieben Kollegen trägst du dazu bei, den reibungslosen Betrieb unserer unterschiedlichsten Systeme sicherzustellen. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz besser machen? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als «Product Label Marking Specialist». Deine neuen Aufgaben Bereitstellung von 1st- & 2nd-Level-Support für Labeldrucker- und Lasermarking-Systeme Ändern von Etiketten und Laserbeschriftungen Aktive Unterstützung/Schulung der Mitarbeitenden in der Produktion im Bereich Printing Überwachung und Optimierung der Betriebsabläufe der Beschriftungssysteme Deine Talente und Erfahrungen Grundausbildung als Elektroniker, Techniker oder einer Vergleichbaren Ausbildung von Vorteil Erfahrung im Umgang mit Datenbanken Systematisches Vorgehen bei der Fehlersuche an Labeldrucker- und Lasermarking-Systemen Erfahrung in der Wartung und Instandhaltung von Produktionssystemen von Vorteil Kenntnisse im Umgang mit Automatisierungstechnologien oder Produktionssoftware wünschenswert Hohe Eigeninitiative und Freude an der Lösung technischer Herausforderungen im Produktionsumfeld Sehr gute Deutsch Kenntnisse sind ein Muss, Englisch Kenntnisse von Vorteil Deine Vorteile 2–3 Tage/Woche mobiles Arbeiten ist Standard Mobilitätspauschale Vielfältige Weiterbildungsmöglichkeiten Zugang zu Aktienplänen für Mitarbeitende Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Nathalie Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

28.08.2025

Siemens Schweiz AG

Entwicklungsingenieur:in Electronic Design 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 28.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz besser machen? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als «Entwicklungsingenieur:in Electronic Design». Deine neuen Aufgaben Entwicklung analoger und digitaler Schaltungen (Mikrocontroller-Systeme, Bussysteme) für moderne Brandmeldeanlagen Aktive Mitgestaltung innovativer Produkte – von der Pflichtenheftphase bis zur erfolgreichen Markteinführung Erstellung von Schemata sowie Unterstützung während der Layout- und Produktionsphasen Eigenverantwortliche Bauteilevaluation und Verfolgung neuer Technologien Durchführung von Schaltungssimulationen zur Sicherstellung der Funktionalität Design von Schaltungen unter Berücksichtigung elektromagnetischer Verträglichkeit (EMV) Spezifikation, Durchführung und Dokumentation aussagekräftiger Schaltungstests Interdisziplinäre Zusammenarbeit mit den Teams aus Einkauf, Layout, Mechanik, Software und Test Unterstützung bei der Einführung neuer Produkte in die Serienproduktion Deine Talente und Erfahrungen Abschluss als Elektroingenieur:in ETH oder FH mit entsprechender Berufserfahrung Initiative, flexible und kommunikative Persönlichkeit mit Teamgeist Methodisch-strukturierte und lösungsorientierte Arbeitsweise Erfahrung mit Mentor Xpedition, LabView oder vergleichbaren Tools Fundierte Kenntnisse in der EMV Engagement und Bereitschaft zur kontinuierlichen Weiterbildung Mittelfristige Bereitschaft, Projektverantwortung zu übernehmen Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Deine Vorteile 2–3 Tage/Woche mobiles Arbeiten ist Standard Mobilitätspauschale Vielfältige Weiterbildungsmöglichkeiten Zugang zu Aktienplänen für Mitarbeitende Alle Vorteile findest du hier So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Wie gut passt du zu uns? Unsere Kultur bei Siemens Schweiz ist mehr als nur ein Arbeitsumfeld – sie ist das Herzstück unseres täglichen Miteinanders und der Schlüssel zu unserem Erfolg. Hast du das Zeug zum/zur Siemens Mitarbeitenden? Starte jetzt unser Quiz und finde es heraus! Kulturquiz Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Nathalie Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittlungen: Siemens Schweiz nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlungen entgegen. Vielen Dank für das Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

28.08.2025

Siemens Schweiz AG

Smart Building - Customer Solution Architect 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 28.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital worlds With technology, software and services for smart buildings, we transform the everyday for everyone. By combining the real and digital worlds, we empower our customers to reach their decarbonization goals, lower their operating costs and create world-class occupant experiences for their people. It’s not just about improving buildings – it’s about creating efficient, safe, adaptable and sustainable environments, which improve the way the world lives and works. The digital transformation of buildings is a fast-changing, dynamic sector, and it needs more than just great technology - it needs great people, too. We know a business only thrives if its people are thriving, so at Siemens we put our people first. Within our buildings business, our global team will support you through your career and challenge you to grow in new and exciting ways, as we transform the world’s infrastructure. Our shared journey could take you anywhere … where would you like to go? We are looking for a new colleague to join our Scalable Customer Architectures global team to expand our practice around our smart building platform “Building X”; our end-to-end IoT platform for buildings which includes open AI enabled applications and creates the potential to redefine how building-data is handled and what can be generated from it. In this role, you will work closely with our sales and pre-sales teams to support customers on their digital transformation journeys of building infrastructures. As a Smart Building - Customer Solution Architect , you will collaborate with decision-makers at various levels, from operational teams to senior stakeholders, to develop solutions that align with customer needs and business objectives. Your new responsibilities Collaborate with sales teams to understand customer needs, analyze opportunities, and align solutions with customer strategies and requirements Lead technical risk assessments for complex, integrated, and non-standard projects to support management approvals Design secure and scalable edge-to-cloud solution architectures that address customer objectives and enable digital transformation Prepare and deliver value-based workshops to identify customer pain points, desired outcomes, and relevant use cases Support execution of complex solutions, including 3rd party integrations, custom developments, and non-standard technologies Calculate and validate customer ROI, and drive cost optimization through value engineering and IT/OT portfolio alignment Support and lead bids, tenders, PoCs, presentations, demos, exhibitions, and roadshows Monitor the progress of critical projects throughout their lifecycle and contribute directly to project execution when needed Build strong, collaborative relationships with regional leads, business partners, and internal teams to ensure alignment and monetization of support services Ensure every customer interaction is engaging, and value-driven, while promoting open communication and knowledge sharing across the team Collaborate with Bid Management and regional teams to develop proposals and ensure seamless project handover Your skills and experience Bachelor’s or Master’s degree in Electrical Engineering, Computer Science, Economics, or a related field, with 10+ years of technical experience in enterprise environments, particularly in digital buildings and smart infrastructure Strong knowledge of smart building technologies, IoT platforms, and solution architectures - especially cloud-based and edge-to-cloud models Solid understanding of IT/OT integration, cybersecurity principles, and industry-standard communication protocols (including API/SDK) Proficiency in operating systems (Windows Server, Linux), databases (MS SQL, Oracle, MongoDB), high availability systems (e.g., VMware, Hyper-V, Citrix) and cloud platforms (AWS, Azure) Practical experience in delivering consulting services, including customer co-creation, design-thinking workshops, and use case development Experience in ROI validation, value engineering, and aligning solutions with customer KPIs and business outcomes Exposure to verticals such as datacenter, metros, healthcare, airports, commercial real estate, higher education, or smart cities is a strong advantage Flexible and adaptable in a dynamic, fast-paced environment with geographically distributed teams Proactive, independent, and collaborative team player with strong interpersonal skills and the ability to build trust with internal and external stakeholders Excellent communication and presentation skills in English; knowledge of German or other European languages is a plus Location : qualified candidates need a valid work permit for the respective country. Relocation to another country is not planned Employee benefits: local benefits apply What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

27.08.2025

Siemens Schweiz AG

Quality Manager & Process Ambassador 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 27.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

We make real what matters . Siemens Smart Infrastructure intelligently connects energy systems, buildings, and industries. We help our customers to thrive, communities to progress and support sustainable development to protect our planet for future generations. Join our team of about 320,000 colleagues around the globe and help us create environments that care. We foster an ownership culture, in which every employee takes personal responsibility for our company's success. We trust and empower our leaders to act as owners, advise their teams, and innovate to succeed. We communicate openly and honestly to learn from our failures and celebrate our successes. We recognize individual and team achievements frequently. We invest in our team members, offering a wide variety of internal and external development opportunities. We have an excellent potential growth, cutting edge tech, high amount of SW, HW development and we are on a mission to make the world more sustainable. In our quest to revolutionize the world’s infrastructure, we’re seeking a dynamic Quality Manager & Process Ambassador for our Quality Management unit within our Siemens SI Buildings Organization. The Role You will serve as a value-adding orchestrator, responsible for defining and continuously enhancing quality throughout the entire product life cycle of a product line, as well as for selected OEM partners within the Automation Products portfolio. Be able to contribute and improve activities across the entire product life cycle, promoting effective collaboration among Product Owners, Project Management, Supplier Quality Management, Product Development, Manufacturing, Procurement, and Logistics. Be able to support the assurance of compliance with legal, regulatory, and customer requirements for the defined product line, contributing to high product quality and reliability. Your new responsibilities Ensures, evaluates, and monitors the implementation of quality methods and risk management practices in processes, projects, and products development — including 8D, Root Cause Analysis (RCA), Quality Gates, and FMEA Initiates continuous improvement actions and lessons learned across Portfolio Coach & train project team members in process application and specific quality areas Ensures that managers and employees have a quality-oriented mindset by promoting role models and sharing best practices Develops and adapts communication approaches to effectively convey quality-related topics internally and externally, acting as the key quality interface for OEM customers Contributes to analyze customer quality requirements and satisfaction appropriately in order to meet customer expectations Executes the internal audit program to enhance transparency, effectiveness, and efficiency in internal project (or product) development, thereby driving measurable business impact Collaborates with the QM network and business accountable units (e.g. R&D, Procurement, Manufacturing etc.) to achieve quality business goals Your Profile Bachelor's degree required, Master’s degree preferred or relevant business or technical experience 5 to 10 years of similar experience ideally gained in a Global Company / similar industry Extended knowledge in quality management and prevention oriented quality methods Demonstrates deep knowledge and practical proficiency in Agile and SAFe development frameworks to support adaptive and value-driven product development Product development knowledge is a clear advantage Building management experience, or larger building automation knowledge, including cloud are a big plus to have Be a proactive leader with a strong background in Quality Management Analytical thinking, well organized person with good communication and intercultural skills Motivation, entrepreneurship, ownership, detail oriented, strategic thinker, continuous improvement mindset Team player, being constructive, good at negotiating, and seeking agreements Structured and organized Good communication skills in English and German (verbally and in writing) Employee benefits 2–3 days per week of mobile working is standard Mobility allowance Varied further training opportunities Access to employee share programs Further information about employee benefits can be found here What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching corporate culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Are you a good fit? Our culture at Siemens Switzerland is defined by more than just the working environment. It is the heart of our daily interactions and the key to our success. Do you have what it takes to become a Siemens employee? Take our quiz now and find out! Culture quiz Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application Olger Talent Acquisition Partner Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

25.08.2025

Siemens Schweiz AG

Global Prescription Leader - Data Center 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 25.08.2025

  • Festanstellung 80-100%Führungsposition

Festanstellung 80-100%

Führungsposition

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital worlds With technology, software and services for smart buildings, we transform the everyday for everyone. By combining the real and digital worlds, we empower our customers to reach their decarbonization goals, lower their operating costs and create world-class occupant experiences for their people. It’s not just about improving buildings – it’s about creating efficient, safe, adaptable and sustainable environments, which improve the way the world lives and works. The digital transformation of buildings is a fast-changing, dynamic sector, and it needs more than just great technology - it needs great people, too. We know a business only thrives if its people are thriving, so at Siemens we put our people first. We are looking for a new colleague with a comprehensive understanding of overall data center solutions to join our Global Datacenter Application Hub. In this role, you will support external consultants and planners in designing tailored specifications for data centers in the field of liquid cooling, simulations, automation, security, fire and power monitoring. You will develop a standard reference prescription to position Siemens as the trusted advisor for data center solutions. You will collaborate with cross-Business Unit professionals, partners and the sales teams in our focus countries to drive specifications and promote our portfolio. Within our buildings business, our distributed team will support you through your career and challenge you to grow in new and exciting ways, as we transform the world’s infrastructure. Our shared journey could take you anywhere … where would you like to go? Your new responsibilities Identify and engage with existing and potential partners and customers, understanding their needs to bring value propositions that differentiate Siemens in the data center market Collaborate with consultants in the data center market to specify Siemens products and solutions, ensuring alignment with industry standards and client requirements Partner with cross-BU Siemens sales teams to drive specifications and promote products, solutions, and services to customers in the data center vertical Engage with business decision-makers at all organizational levels to identify requirements and new market opportunities Monitor industry trends and competitors’ activities to develop standardized design and identify innovation opportunities Work closely with marketing refine Siemens’ value proposition for consultants and technical decision-makers Deliver internal training sessions, visit client sites, and consistently exceed KPIs based on sales and engagement metrics Provide strategic insights to management regarding industry trends, regulatory changes, and competitive positioning to continuously improve Siemens’ data center designs and offerings Your skills and experience Bachelor's degree in engineering or an equivalent; an MBA or relevant graduate degree is beneficial Proven experience in technical sales or vertical markets, with a strong focus on data centers In-depth understanding of data center technologies and solutions, including Integrated Data Center Management Suite, liquid cooling systems, and Data Center Infrastructure Management (DCIM) software Broad knowledge of regulatory, legislative, business, and technology trends across multiple markets Knowledge of medium voltage products and systems, protection systems, and energy automation solutions Excellent planning, communication, writing, and facilitation skills Ability to quickly adjust strategies and approaches as conditions change Possesses a rigorous and analytical attitude to overcome challenges and solve problems effectively Excellent communication and presentation abilities in English. German and any additional European language would be beneficial Location : qualified candidates need a valid work permit for the respective country. Relocation to another country is not planned Employee benefits: local benefits apply What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

22.08.2025

Siemens Schweiz AG

Praktikant:in oder Werkstudent:in Internet of Things 40-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 22.08.2025

  • Praktikum 40-100%

Praktikum 40-100%

Zug

Gemeinsam mit unseren Kund:innen verbinden wir die reale und die digitale Welt. Als eines der führenden Technologieunternehmen beschäftigt Siemens in der Schweiz rund 6000 Mitarbeitende. Mit unseren wegweisenden Lösungen in den Bereichen Gebäudetechnik, Energie, Mobilität, Gesundheit und Industrie gestalten wir die Zukunft. Als Werkstudent:in, Praktikant:in oder Trainee bist du ein wichtiger Teil unseres #TeamSiemens. Willst auch du aktiv am Puls der Zeit mitwirken und das Leben von Millionen von Menschen in der Schweiz besser machen? Dann bist du bei uns genau richtig! Bewirb dich noch heute als «Praktikant:in oder Werkstudent:in Internet of Things 40-100%». Deine neuen Aufgaben Entwicklung von Applikations- und Kommunikations-Komponenten für die Integration IP-basierter Feldgeräte der Gebäudeautomation Mitarbeit bei der Entwicklung von Webanwendungen für die Bedienung und Visualisierung Durchführen von Performance-Messungen und Verfassen von Machbarkeitsberichten im Kontext von drahtlosen Netzwerken Anpassung und Erweiterung des Protokoll Stacks auf die Bedürfnisse eingeschränkter Geräte der Gebäudeautomation Deine Talente und Erfahrungen Du befindest dich im Studium Informatik, Elektrotechnik oder einer vergleichbaren Studienrichtung an einer Schweizer Universität oder Fachhochschule, im Idealfall ab dem 4. Semester (oder in einer Pause zwischen Bachelor & Master) Gute Kenntnisse in (embedded) Linux, C/C++, Python und AngularJS Idealerweise erste Erfahrung mit Arbeiten in Echtzeitbetriebssystemen und Cloud-Plattformen Security-Hintergrund oder Erfahrungen mit Netzwerkprotokollen von Vorteil Selbstständige, zielorientierte, zuverlässige und flexible Art Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Starttermin flexibel, Dauer mindestens 6 Monate Deine Vorteile Mobiles Arbeiten in der gesamten Schweiz Aufbau eines internationalen Karrierenetzwerks Erfahrungen sammeln bei einem der grössten Tech-Arbeitgeber der Schweiz Mitgliedschaft bei der 200-köpfigen Siemens Student Association So ist es, bei uns zu arbeiten Wir legen viel Wert auf eine offene und flexible Arbeitskultur, bei der jede:r sich selbst sein kann. Chancengerechtigkeit und Vielfalt sind uns wichtig und tragen zu einer bereichernden Unternehmenskultur bei. Mobiles Arbeiten ist ein gelebtes Prinzip, das unseren Mitarbeitenden eine ausgewogene Work-Life-Balance und mehr Autonomie bietet. Erfahre mehr Wie gut passt du zu uns? Unsere Kultur bei Siemens Schweiz ist mehr als nur ein Arbeitsumfeld – sie ist das Herzstück unseres täglichen Miteinanders und der Schlüssel zu unserem Erfolg. Hast du das Zeug zum/zur Siemens Mitarbeitenden? Starte jetzt unser Quiz und finde es heraus! Kulturquiz Häufig gestellte Fragen und deine Ansprechperson Hier findest du eine Sammlung häufig gestellter Fragen sowie die Möglichkeit, uns direkt zu kontaktieren. Ich freue mich auf deine Bewerbung. Sven Talent Acquisition Partner Information für Personalvermittler: Siemens nimmt für diese Position keine Bewerbungen von Personalvermittlern entgegen. Wir danken für Ihr Verständnis.
Inserat ansehen
Merken

22.08.2025

Siemens Schweiz AG

Working Student Embedded Linux Development 50-60%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 22.08.2025

  • Festanstellung 50-60%

Festanstellung 50-60%

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital worlds. Siemens is a leading technology company (employing around 6,000 people in Switzerland / 320,000 globally). We provide pioneering solutions for the building technology, energy, mobility, healthcare, and industry sectors. As a student trainee, intern or trainee, you are an important part of #TeamSiemens. Would you also like to play an active role in influencing current trends and developments and make a positive impact on the lives of millions of people in Switzerland? Then you’ve come to the right place! Apply today for the role of Working Student Embedded Linux Development . Your new responsibilities Develop and maintain the embedded software platform for Siemens building control devices Build, update, and optimize software components such as kernel drivers, security functions, and other system-related services Integrate and work with open-source technologies, including Linux, Yocto, Zephyr, U-Boot, and other OSS projects Maintain and improve the CI/CD pipeline to streamline development and deployment processes Collaborate on test automation and related infrastructure based on LAVA, integrating it within the CI/CD pipeline to ensure continuous testing Work closely with multiple cross-functional teams in an agile environment to deliver scalable and robust embedded software solutions Evaluate and contribute to open-source projects and participate in the community to drive innovations in embedded platforms Your skills You are currently pursuing a degree in Electronics, Computer Science, or a related field at a Swiss university or University of Applied Sciences You have a strong interest in embedded systems and open-source software You are curious to understand how a Linux system works in detail and how it can be built and maintained over a long product life cycle You are a motivated and proactive student with a dedicated, results-oriented work style Very good knowledge of English; profound knowledge of German will be of great benefit in this role Employee benefits Mobile working from anywhere within Switzerland Opportunity to develop an international professional network Gain experience at one of the largest tech employers in Switzerland Membership in the Siemens Students Association comprising 200 members What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching corporate culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application. Sven Talent Acquisition Partner Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

21.08.2025

Siemens Schweiz AG

Diploma thesis Siemens Schweiz

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 21.08.2025

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

Zug

Create a better #TomorrowWithUs Would you like to actively shape the future of millions of people in Switzerland? Do you have the motivation to work on the challenges of the future with innovative technologies? Then you've come to the right place! We can achieve great things together in the fields of energy, industry, mobility and building technology in order to create a more sustainable Switzerland. Your new responsibilities Write your bachelor, master or doctoral thesis with one of the leading technology companies in the field of digitisation Combine theory and practice and get to know the company better Deepen your knowledge and lay the foundation for your professional career Your skills and experience Studies at a Swiss university of applied sciences or university in the fields of (business) informatics, (business) engineering or electrical engineering Very good grades and expertise in the area you are aiming for Quick comprehension, structured and independent working style and ability to work in a team Very good knowledge of German and English Start by agreement Who and where we are Find out why Siemens is chosen every year as one of the most popular employers in Switzerland, and get a first impression of a new working environment and the people who could be your new work colleagues. Homepage Siemens as an employer Your application Siemens takes your privacy very seriously and ensures a high standard of data protection. We are therefore only able to accept applications via our application platform (‘APPLY NOW’ button). Frequently asked questions about writing a diploma thesis with Siemens are answered in our FAQ . Answers to other frequently asked questions about Siemens in general and a contact form can be found here . Siemens is an equal opportunity employer. Diversity enriches our company and gives us a competitive advantage. I look forward to receiving your application. Katharina Talent Acquisition
Inserat ansehen
Merken

21.08.2025

Siemens Schweiz AG

Senior Product Owner CPQ 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 21.08.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital worlds. As a global product owner for the current CPQ Salesforce RCA project, you will be IT responsible for implementing the first pilot country of the SherpaX SSS project for the service business. Together with the Product Manager and the agile team, you will be responsible for the further development of the smart solution. Integrations and information management from disparate information systems within the Siemens IT application landscape including interfaces to our Configurator, Knowleadge Grap, ERP and other systems will play a key role in enabling end-to-end business processes. Would you also like to actively shape the future and make a positive impact on the lives of millions of people in Switzerland? Then you’ve come to the right place! Apply today for the role of “Senior Product Owner CPQ 80-100%”. Your new responsibilities include Responsibility for the IT-CPQ topics for the SherpaX 3S business type Service for DI/SI Responsibility for team backlog and their priorities as well as preparation of the user stories and participation in/contributions to the Agile Planning Meeting Be part of an effective Agile Team and its interfaces (PO, PM, SM, Architect, Sol.consultants and Dev.Team) Budget ownership and full technical and commercial responsibility including planning and forecasting as well as bringing together system knowledge and customer needs Overall ownership and approval on all matters regarding IT service technical and commercial topics for the respective areas of responsibility Active project related vendor management, track and trace contract compliance, managing escalations and performance on a strategic level for operations and project topics Support in aligning and negotiating the SLAs with customer and track and trace the service level; Your talents and experiences Several years of experience working in an international environment as product owner Expert knowledge of CPQ solutions with focus on “service-offering” Service management competencies including expectation and risk management Strong leadership skills and strong output orientation We are looking for a visionary driver and a strong team player Business process knowledge in CPQ Service Sales processes, Preferred IT and business competencies: Experience with Salesforce CPQ (CPQ+ or RCA) Experience in Salesforce CRM Fluent in English both spoken and written Employee benefits 2–3 days per week of mobile working is standard Mobility allowance Varied further training opportunities Access to employee share programs Further information about employee benefits can be found here What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching corporate culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application. Sven Talent Acquisition Information for recruitment agencies: Siemens is not accepting applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen
Merken

18.07.2025

Siemens Schweiz AG

Supplier Quality Engineer 80-100%

  • Siemens Schweiz AG

  • Zug

  • 18.07.2025

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

Zug

Together with our customers, we combine the real and digital worlds With technology for smart and sustainable buildings and infrastructure, we transform the everyday for everyone. By combining the real and digital worlds, we empower our customers to reach their decarbonization goals, lower their operating costs and achieve world-class experiences for people. Within Siemens Smart Infrastructure, you will be part of our Buildings Business Unit, which brings together the full portfolio of products, software and services for buildings and adjacent infrastructure. Our shared journey could take you anywhere…where would you like to go? The Role In our global Supply Quality Management team, we are looking for an experienced Supplier Quality Engineer who brings enthusiasm for quality and innovation, eager to explore new ideas and challenge limits. In this position, you will play a vital role in supporting Strategic and Project Procurement by ensuring the highest quality standards across our global supply chain. You will conduct supplier audits, especially for high-risk suppliers, while providing expert consultation to procurement teams on quality management processes and methodologies. This position requires close collaboration with multiple business functions such as IT, Product Development, Project Management, Procurement, and Supplier Quality. Core responsibilities Coordinate pre-assessment and audit requests using our Sharepoint platform and execute supplier audits with thorough follow-up Engage with the auditor community to ensure consistency and excellence in quality assessments Monitor and evaluate supplier performance by tracking key performance metrics and generating detailed evaluation reports through the SolNG platform Support claims management, the 8D process, and guide Global Commodity Managers on quality-related issues, ensuring robust Quality Assurance Agreement monitoring Contribute to strategic initiatives by assisting in negotiations for quality contracts, developing supplier strategies, and ensuring branding compliance Oversee digital tools and systems management, working with applications including Supplier Evaluations and Developments, ScNCC, and SQM Check, while driving ongoing system improvements Your skills and experience Bachelor's degree or equivalent, Master’s degree preferred or relevant business or technical experience Experience in Supplier Auditing and Quality Assurance with proven track record of conducting supplier audits (especially for high-risk suppliers), managing follow-ups, and ensuring compliance with quality standards across a global supply chain; preferably gained in a B2B environment Strong knowledge of Quality Management Systems and Processes with deep understanding of quality methodologies (e.g., 8D, claims management, Quality Assurance Agreements) and the ability to guide procurement teams on quality-related best practices Technical Proficiency with Digital Quality Tools and Platforms such as SharePoint, SolNG, ScNCC, SQM Check, and other supplier evaluation/development systems, including data analysis and reporting capabilities Be comfortable working in a dynamic, global environment, collaborating with multiple stakeholders, and in a digital set-up to drive quality excellence Be a proactive team member, good at negotiating, and seeking constructive agreements with a continuous improvement mindset Fluency in English, German is a plus Employee benefits 2–3 days per week of mobile working is standard Access to employee share programs Further information about employee benefits can be found here What it’s like working for us We place significant emphasis on fostering an inclusive and flexible working culture that encourages everyone to be their authentic selves. Equal opportunities and diversity are important to us and contribute to an enriching culture. We actively embrace mobile working to provide every colleague with more autonomy and the chance to achieve a good work-life balance. Learn more here Frequently asked questions and contact information Here you will find a collection of frequently asked questions and a way to contact us directly. I look forward to receiving your application Carmen Talent Acquisition Partner Information for recruitment agencies: Siemens does not accept applications from recruitment agencies for this position. Thank you for your understanding.
Inserat ansehen