210 Firmen für deine Suche.

skyguide swiss air navigation services ltd

Skyguide ist verantwortlich für die militärische und zivile Flugsicherung in der Schweiz und in einem Teil des angrenzenden ausländischen Luftraumes und beschäftigt rund 1400 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter an 14 Standorten in der Schweiz.

skyguide swiss air navigation services ltd

Flugsicherungsstrasse 1
8602Wangen bei Dübendorf

22.07.2021

skyguide swiss air navigation services ltd

Head of Enterprise Architecture

  • skyguide swiss air navigation services ltd

  • 8602Wangen b. Düb. &/or Geneva

  • 22.07.2021

  • Vollzeitstelle

Skyguide is looking for a Head of Enterprise Architecture who is responsible for aligning the business mission, strategy, and processes of skyguide with its IT strategy, and documenting this using architectural views that show how the current and future needs of the organization will be effectively met. Your Task Create & maintain the Enterprise Architecture capability: develop, communicate, deploy and manage Enterprise Architecture methodology, processes and governance Architecture Governance: ensure the architecture is fit-for-purpose and common architecture decisions are implemented consistently across business and IT to support the business and IT strategies Define the target and transition enterprise architectures to move from ‘as is’ to ‘to be’ across business, application, data, and technology domains Lead development and maintenance of current and future state of business and technical architectural blueprints and ensure alignment Together with portfolio management, ensure architectural impacts are considered in prioritization decisions to develop a realistic implementation roadmap for the architecture Deliver requisite documentation to frame initiatives including program charters, architecture requirements and specifications, and guidance for implementation such as principles, standards and reference architectures Oversee the design and implementation of enterprise models and data structures in an enterprise architecture repository Provide architectural consulting and support to key business stakeholders and programs, projects, initiatives and product development to implement efficient and cost-effective architectures Build and manage the Enterprise Architecture team of senior enterprise architects, providing architectural direction to Enterprise Architects and Solution Architects Develop architectural metrics and reports for the executive team, business and IT management Your Profile Bachelor's degree in Engineering, Scientific or related disciplines / Master’s degree would be a strong asset Professional credentials in one of NAF, TOGAF, Zachman framework Professional credentials in Archimate, COBIT, ITIL, DevOps, Agile would be a strong asset At least 7 years experience in an enterprise, business or IT architecture role in addition to at least 5 years experience in an engineering or technical project management role Demonstrable expertise in at least one of Business, Application, Data or Technology Architecture, more would be a strong asset Excellent analytical, problem-solving, abstraction and synthesis skills. Sound understanding of project management Strong communication, influencing and interpersonal skills, capable to adapt from C-level executive to senior engineering stakeholders Strong leadership and negotiation skills with business and technical groups, with the ability to build consensus English C1, fluency in either French or German depending on location Location: Wangen b. Dübendorf / Geneva When: asap Working percentage: 100%
Inserat ansehen

19.07.2021

skyguide swiss air navigation services ltd

Fachingenieur*in HLK und Energie 80-100%

  • skyguide swiss air navigation services ltd

  • 8602Wangen b. Düb. &/or Geneva

  • 19.07.2021

  • Teilzeitstelle 80-100%

Die Abteilung Facility Management hat die Aufgabe die Kontinuität des Betriebs von skyguide zu gewährleisten. Dies erfüllt sie, indem es die notwendigen Ressourcen für die Erneuerung, den Unterhalt, die Optimierung und die Werterhaltung der Immobilien und technischen Anlagen, für die sie verantwortlich ist, einsetzt. Darüber hinaus bietet sie personenbezogene Dienstleistungen an, die auf die Bedürfnisse der Mitarbeiter zugeschnitten sind. Ihre Aufgaben: Definieren, erarbeiten und entwickeln der Strategie Ihres Tätigkeitsfeldes, die für einen reibungslosen Ablauf der Flugsicherung notwendig sind, unter Berücksichtigung einer gesamtschweizerischen Einheitlichkeit Identifizieren und planen von lang- und mittelfristigen Wartungsaktivitäten in Zusammenarbeit mit allen Beteiligten Abschätzung der finanziellen Konsequenzen der vorgeschlagenen Investitionen Verantwortlich für Schnittstellen mit Projektleitern, Bauherrenvertretern und externen Lieferanten Erstellen von Gutachten und Studien Referenzperson und Ansprechpartner für alle Fragen rund um Ihren Tätigkeitsbereich Verbesserungsmaßnahmen und Best Practices vorschlagen und deren Umsetzung sicherstellen Leitung von kurzfristigen Veränderungsprojekten und Supervision der Aktivitäten der zugeteilten Mitarbeitenden Teilnahme an internen und externen Arbeitsgruppen, die sich auf Ihr Fachgebiet beziehen Ihr Profil: Bachelor-/Master-Abschluss in Maschinenbau, Wärme- oder Klimatechnik oder eine gleichwertig anerkannte Erfahrung Mehrjährige Erfahrung im Bereich HLK Erfahrung im Bereich der Gebäudeleitsysteme / Supervision Erfahrung als Projektleiter Gute Kenntnisse der MS-Office-Tools Teamplayer mit guter Kommunikationsfähigkeit, aber auch Durchsetzungsvermögen Fähigkeit, strukturiert und selbstständig zu analysieren und zu arbeiten Deutsche Muttersprache, gute Kenntnisse in Englisch und Französisch
Inserat ansehen

13.07.2021

skyguide swiss air navigation services ltd

Corporate Risk Manager / Deputy Business Continuity & Crisis Manager

  • skyguide swiss air navigation services ltd

  • 8602Wangen b. Düb. &/or Geneva

  • 13.07.2021

  • Vollzeitstelle

Skyguide is looking for a Corporate Risk Manager who is responsible for the development and maintenance of the Enterprise Risk Management framework, the regular reporting of the corporate top risks to the top management and the establishment of risk portfolios. She/he will also deputize the responsible manager for Business Continuity and Crisis Management activities. Your Task: Develop and maintain the corporate risk management framework and methodologies according to the expectations of the Executive Board Develop two top risk reports for the Executive Board and the Board of Directors per year Facilitate and support the development and maintenance of corporate sub risk portfolios Regularly participate at relevant program and project meetings and challenge the program/project owner concerning the proper assessment of the program risks Develop and maintain Business Continuity Management (BCM) procedures and documentation Coordinate the elaboration of business impact analyses and business continuity plans that contribute to enhancing skyguide's operational resilience Develop and maintain Crisis Organisation Sykguide (COS) procedures and documentation Ensure right staffing level at the Board of Crisis Management and supporting elements such as Support Groups Your Profile Higher degree in the field of risk management or business administration, and education in business continuity management and or crisis management Proven education and experience in the risk management process Background in the aviation industry Experience in managing cross-functional projects and teams in a matrix setup Experience as a trainer and moderator Ability to quickly summarize abstract discussions and topics in brief terms English C1, fluency in either French or German depending on location Location: Wangen b. Dübendorf or Geneva When: 01.12.2021 or according to agreement Working percentage: 100 %
Inserat ansehen

26.07.2021

skyguide swiss air navigation services ltd

Kommunikationstechniker*in (HF oder TS) - Flugsicherungstechniker*in 80-100%

  • skyguide swiss air navigation services ltd

  • 8602Wangen b. Dübendorf

  • 26.07.2021

  • Teilzeitstelle 80-100%

Nach einer 2-jährigen internen Einarbeitungs- und Ausbildungszeit zum Flugsicherungstechniker arbeiten Sie selbständig an unseren komplexen und sicherheitsrelevanten Flugsicherungsanlagen. In dieser verantwortungsvollen Unterhaltsfunktion betreuen Sie in erster Linie unsere Air Traffic Control Telefon- sowie Radioswitch-Systeme und sorgen als System- Administrator*in / Integrator*in für deren optimale, störungsfreie und zuverlässige Funktion. Ebenfalls arbeiten Sie in Projekten an unseren zukünftigen VoIP basierten Kommunikationsanlagen mit. Sie leisten Pikettdienst für unsere sicherheitsrelevanten Voice COM Systeme an den Standorten Wangen bei Dübendorf und Flughafen Zürich-Kloten Mission: Administration, Installation, Konfiguration und Modifikation unserer ATC (Air Traffic Control) Telefon / Radioswitch Anlagen Selbständiges Erstellen und Aktualisieren der System und Trainings Dokumentationen Durchführung der regelmässigen Wartung (präventive Maintenance) zur Sicherstellung der Systemverfügbarkeit Analyse und Störungsbehebung an unseren komplexen Kommunikationsanlagen (korrektive Maintenance) sowie deren Incident- und Problem Management Leisten von Pikettdienst sowie Einleiten von Sofortmassnahmen im Störungsfall Mitarbeit in Projektgruppen bei Neuinstallationen, Modifikationen sowie bei den Abnahmetests in enger Zusammenarbeit mit dem Engineering und dem System Management Profil: Technische Grundausbildung (Informatiker*in Plattformentwicklung), Telematiker*in, Elektroniker*in oder ähnlich und Weiterbildung zum Techniker*in HF oder TS, Fachrichtung Informatik, Kommunikationstechnik Praktische Erfahrung im Bereich Administration von Telefon- oder Funkswitchen, Installation und Wartung komplexer Systeme Erfahrung in der IT Administration von Netzwerken und serverbasierten Systemen wünschenswert Fundierte Kenntnisse in Netzwerkprotokollen, insbesondere VoIP Sehr gutes Deutsch, gutes Englisch im technischen Bereich, Französisch von Vorteil Gute analytische Fähigkeiten, Einsatzbereitschaft und Freude an permanenter Weiterentwicklung Teamorientierte und verantwortungsbewusste Persönlichkeit mit präziser und selbständiger Arbeitsweise Führerschein Kat. B Bereitschaft zum Leisten von schweizweiten Einsätzen, Pikettdienst und gelegentlicher Nachtarbeit
Inserat ansehen

21.07.2021

skyguide swiss air navigation services ltd

Institutional Funding Manager

  • skyguide swiss air navigation services ltd

  • 8602Wangen b. Dübendorf

  • 21.07.2021

  • Vollzeitstelle

Skyguide intends to further strengthen its participation in national and international programs and initiatives and to obtain financial funding where it is foreseen by institutions and commissions. For this, Skyguide is looking for an Institutional Funding Manager. The Funding Manager is responsible for overseeing and further developing the management of the financial funding side of Skyguide’s current and future programs, collaborations and initiatives. She / He shall manage current funding processes as well as identifying opportunities to align Skyguide’s strategic initiatives in the national and international context. Your Task Analyse Skyguide’s strategic initiatives and programs concerning its alignment with nationally and internationally funded initiatives and structures. Identify improvement potentials for currently funded activities and today or in the future available funding opportunities. Monitor & manage the funding component of projects and inform all stakeholders Responsibility for the activation and supervision of the funding process and cooperation with finance Identify project with funding potential with the Portfolio Management and the Business Areas Write funding applications with Project Managers and ensure deadlines are known and matched Stakeholder management: Work closely with and hold contact with external counterparts Link up with funding specialists in similar organizations Your Profile Experience in contract management and customer or stakeholder liaison Proven ability to build and maintain efficient and professional client relationships University degree (Bachelor or Master) or Engineering degree and/or 5 years’ experience in business development or stakeholder management Experience in the aviation industry is an advantage Excellent language skills (oral and written) in German / French / English Highly customer service-oriented with excellent organizational skills Sound knowledge of Project Management Distinct interpersonal skills, a team player that works well within matrix organizations Prepared to travel as necessary
Inserat ansehen

20.07.2021

skyguide swiss air navigation services ltd

Aeronautical Information Management Geografische Informationssysteme (GIS) Expert*in

  • skyguide swiss air navigation services ltd

  • 8602Wangen b. Dübendorf

  • 20.07.2021

  • Vollzeitstelle

Zur Ergänzung des jetzigen Static Data Management Teams insbesondere für die Umsetzung der Datenqualitätsanforderung der digitalen Kartographie, suchen wir: Mission: Anwendung und Einbindung der GIS Fachkenntnisse zur Weiterentwicklung der digitalen Kartenherstellung ; Arbeit in diversen Projekten Implementierung und Betrieb der Data Management Governance für die Bereiche Datenbank und Kartografie, Automatisierung und Vereinfachung der Karten-Produktion Mitgestaltung in der Prozessdefinition für das Anliefern der Daten in die Datenbank, Anbindung an die Karten-Produktion Karten-Produktion und Publikation des militärischen Bereichs sowie der Luftfahrtkarten für zivile Publikationen Anwendung des Safety- und Qualitätsmanagements Sicherstellung der korrekten Anwendungen von internen und externen Regulatorien Profil: Abgeschlossenes Studium UNI/ETH oder Fachhochschule in der Fachrichtung Geowissenschaften mit Schwerpunkt Geografische Informationssysteme (GIS), Kartografie und Visualisierung von Geodaten Erfahrung in der GIS-Anwendung und Geoinformatik, Datenverwaltung und Präsentation von Geodaten Fundiertes Fachwisse und breite Erfahrung in der Kartografie und Visualisierung von digitalen Produkten sowie Erfahrung in der Analyse und Umsetzung von internationalen Normen, in Qualitätssicherung und Data Management Erfahrung mit Office365 und Grundkenntnisse in Prozessmodelierungssoftware und Skriptsprachen, Kenntnisse von Adobe Illustrator und InDesign von Vorteil Fähigkeit zur guten Organisation, Planung und Koodination, Erfahrung in der Aviatik von Vorteil Selbständiger, Team Player mit Sinn fürs Detail, guter Analysefähigkeit und Flexibilität Deutsch Sprache, gute Kenntnisse von Englisch, Französisch von Vorteil Arbeitsort: Wangen b. Dübendorf Wann: per 01.09.2021 Pensum: 100%
Inserat ansehen